Govern obert i transparència

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 18 de novembre de 2021

Dimarts, 16 de Novembre de 2021
Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 18 de novembre de 2021

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  • Acord del ple d’1 de juliol de 2019, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 11, amb caràcter ordinari, per al dia 18 de novembre de 2021, a les 17 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 10, del dia 21 d’octubre de 2021.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

 

2.1.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 18651, de 21 d’octubre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 37/2021, dins del pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 37/2021).-

 

2.2.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 18914, de 27 d’octubre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 38/2021, dins del pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 38/2021).-

 

2.3.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 19724, d’11 de novembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 40/2021, dins del pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 40/2021).-

 

2.4.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 19511, de 5 de novembre de 2021, per la qual es declara emergent la contractació del servei de menjador social. (AJT.DCP 87-2021).-

 

2.5.-     Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 29 d’octubre de 2021, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al tercer trimestre de 2021. (INT.DON 10/2021).-

 

2.6.-     Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 29 d’octubre de 2021, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors –  Setembre 2021. (INT.DON 11/2021).-

 

2.7.-     Donar compte de l’informe trimestral d’Intervenció, de 3 de novembre de 2021, de seguiment del Pla d’Ajust corresponent al tercer trimestre de 2021. (INT.DON 12/2021).-

 

2.8.-     Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria, de 4 de novembre de 2021, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials – 3r trimestre 2021. (TRE.MOR 2/2021).-  

 

 

3.         ALCALDIA - PRESIDÈNCIA

 

3.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la data de les sessions ordinàries del Ple de la Corporació del mes de desembre de 2021 i del mes de gener de 2022. (SGR.CTP 5/2021).-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria delegada d’Hisenda

 

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la revisió anual del Padró municipal d’habitants amb referència a 1 de gener de 2021. (AJT.DIC 92/2021).-

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la classificació del Sector Públic local depenent de l’Ajuntament de Manresa. (AJT.DIC 93/2021).-

4.1.3.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 39/2021, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 39/2021).-

 

4.1.4.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’informe favorable a la sol·licitud de revisió de les tarifes del servei públic d’autotaxis de la ciutat de Manresa per a l’exercici 2022. (AJT.DIC 94/2021).-

 

4.1.5.-  Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia, per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 42/2021, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 42/2021).-

 

4.1.6.-  Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia, per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Autorització, si escau, de la despesa plurianual per a l’adquisició de diverses finques situades a l’àmbit de la Fàbrica Nova de Manresa, propietat de Criteria Caixa, SAU, amb increments dels límits establerts a l’article 174.3 del TRLHL, i 82 de l’RD 500/1990, de 20 d’abril. (AJT.DIC 98/2021).-

 

4.2       Regidoria delegada de Presidència

 

4.2.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’exoneració a la Fundació Universitària del Bages, del pagament del cànon de l'anualitat 2022, i minoració del cànon del 2023, del contracte de concessió demanial d’uns terrenys per a la construcció i explotació d’un centre docent per a formació universitària. (PAT.EXE 53/2021).-

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1                   Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, del Pla estratègic del Cardener 2030. (AJT.DIC  88/2021).-

 

5.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la concessió administrativa de gestió dels serveis públics per a la construcció i explotació d’un aparcament subterrani a la plaça de la Reforma, la gestió del servei públic d’aparcament en superfície sota temps limitat, i la gestió del servei de retirada i dipòsit de vehicles de la via pública de Manresa. (CON.EXE 95/2021).-

 

5.1.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la minuta del contracte de compravenda, opció de compra i cessió d’ús de les parcel·les situades a l'àmbit de la Fàbrica Nova. (AJT.DIC 95/2021).-

 

 

6.         ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

6.1.-     Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases reguladores dels premis i/o concursos promoguts pel Servei de Drets Socials i pel Servei d’Ensenyament, Cultura i Esports de l’Ajuntament de Manresa. (SUB.BCO 45/2021).-

 

6.2       Regidoria delegada de Cultura i Festes

 

6.2.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la presentació de la candidatura de Manresa com a Capital de la Sardana 2024. (OSC. CUL 10/2021).

 

 

7.         PROPOSICIONS

 

7.1.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per habilitar un canal municipal de denúncia de l’incompliment de la Llei de regulació del preu dels lloguers.-

7.2.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la defensa del territori i el rebuig al projecte dels Jocs Olímpics d’Hivern.-

7.3.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC, JxM i Fem Manresa, de suport als bagencs acusats després de la Marxa per la Llibertat de 2019.-

 

8.-        ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9.-        Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 46, 47, 49 i 50, dels dies 13, 19 i 26 d’octubre i 2 de novembre de 2021, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 43, del dia 21 de setembre de 2021.-

 

 

11.-      PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-