Govern obert i transparència

Comunicat del govern municipal de l'Ajuntament de Manresa davant la millora urbanística de la Via Sant Ignasi

Dijous, 01 d'Octubre de 2015

El govern municipal de l’Ajuntament de Manresa, davant l’inici dels treballs per a la millora urbanística de la Via Sant Ignasi, manifesta que:

1. Els treballs iniciats formen part d’un pla d’actuació més ampli que implica el carrer Joc de la Pilota, la Baixada dels Drets, la plaça de Sant Ignasi i la Via de Sant Ignasi amb l’objectiu de:

a. Revitalitzar aquesta zona de la ciutat millorant l’entorn urbà i ampliant l’espai públic arbrat per als ciutadans
b. Millorar la mobilitat donant prioritat als vianants
c. Millorar la connexió amb el Centre Històric i els barris veïns
d. Donar valor al Museu Comarcal i a la Capell del Rapte com a elements patrimonials de la ciutat, millorant-ne l’accés i dignificant el seu entorn.

2. L’enderroc de la Sala Ciutat, a banda d'estar decidit des de fa molts anys, té tota la legitimitat política, ja que es va acordar per unanimitat del Ple municipal el novembre de 2014 i va ser ratificat per la Junta de Portaveus també unànimement el gener de 2015. A més a més, compta amb una amplíssim suport ciutadà, tant per part de les associacions de veïns afectades com de les entitats del món cultural i associatiu de la ciutat.

3. L’Ajuntament de Manresa reitera la seva oferta de diàleg, des de la fermesa i la convicció de portar a terme l’acció que s’ha iniciat, i manté l’oferiment a qualsevol col·lectiu de la ciutat amb inquietuds artístiques o culturals per trobar espais municipals per poder portar a terme les seves activitats.

Consulta el pla de reforma de la Via Sant Ignasi