"Manresa és ben parida, i amb la transformació que s'està fent, encara ho serà més"
Dijous, 05 de Juny de 2025
L’Ajuntament de Manresa ha presentat aquest vespre la nova campanya de ciutat ‘Manresa, més ben parida!’, una iniciativa que gira al voltant de dos conceptes, orgull i transformació, i que ha de servir per explicar a la ciutadania els grans projectes de ciutat que s’estan tirant endavant: la Fàbrica Nova, l’Anònima, el polígon del Pont Nou II i la conversió del carrer Guimerà en illa de vianants. A la vegada, la campanya pretén reforçar l’ús de l’expressió ‘ben parida’, genuïnament catalana i manresana, en el llenguatge del dia a dia de la ciutadania. Es tracta d’una campanya amb molt de color, fresca i dinàmica, amb un disseny inspirat en el paisatge típicament manresà.
La ciutat de Manresa es troba en plena transformació. Seguint el Pla d’Actuació Municipal per aquest mandat 2023-2027, l’actual govern està apostant de manera clara per construir una ciutat més pròspera, amb més qualitat de vida, més sostenible i cohesionada socialment. Una Manresa que generi orgull a la seva ciutadania: que tingui uns carrers i unes places dignes, uns equipaments de qualitat, un comerç viu i unes empreses fortes, que generi oportunitats per a tothom. Una ciutat segura i neta, compromesa amb la sostenibilitat, la cultura i la llengua catalana. Una Manresa capaç de treure pit de tot allò que ens ha fet com som, i amb la voluntat d’instal·lar aquest sentiment ben endins per continuar caminant endavant.
És en aquest marc que sorgeix la nova campanya de ciutat “Manresa, més ben parida!”, una iniciativa que gira al voltant de dos conceptes, orgull i transformació, i que ha de servir per explicar a la ciutadania els grans projectes de ciutat que s’estan tirant endavant per assolir els objectius: la Fàbrica Nova, l’Anònima, el polígon del Pont Nou II i la conversió del carrer Guimerà en illa de vianants.
El lema escollit “Manresa, més ben parida!” concentra els dos conceptes amb els quals es volia treballar la campanya: l’orgull de ser qui som i la capacitat que tenim com a manresans i manresanes de transformar la ciutat. A la vegada, pretén reforçar l’ús d’aquesta expressió, genuïnament catalana i manresana, en el llenguatge del dia a dia de tota la ciutadania. “Som ben parits. Som ben parides. Manresa és ben parida i, amb la transformació que s’està duent a terme, encara ho serà més”.
El disseny de la campanya és obra de l’estudi manresà Duplex Creativity, que ha creat unes formes geomètriques inspirades en el paisatge típicament manresà. Les rajoles del Kursaal, la sanefa del paviment del Passeig Pere III, l’aigua del Parc de l’Agulla, els arbres de l’Anella Verda, els octogonals de la Font dels Capellans o la nova façana del Museu del Barroc en són alguns exemples (vegeu vídeo en aquest enllaç). Pel que fa a la gràfica del lema, s’ha optat per ajuntar les paraules “ben parida” (benparida), en una picada d’ullet al llenguatge de xarxes socials.
Tot plegat, amb l’objectiu d’oferir una campanya fresca, dinàmica, amb molt de color i alegria, una campanya també arriscada, que fuig de les campanyes més institucionals per apropar-se a tota la ciutadania.
L’Anònima, escenari de la presentació
La presentació de la campanya s’ha dut a terme aquest dijous al vespre a l’Anònima, en un acte informal, amb el públic a peu dret, que ha conduit el periodista Quico Sallés Fibla, que ja va ser pregoner de la Festa Major de Manresa el 2022. Sallés ha estat acompanyat d’un grup de manresans i manresanes de diverses edats i perfils, amb la idea que fos la ciutat la que expliqués la mateixa ciutat. Així, ha cridat a pujar a l’escenari Joachim Zoeller (directiu de Miwon), Pere Ballonga Vila (director d’operacions a Casals Cardona Industrial), Gerard Núñez Ferrer (actor, comunicador i còmic, amb 280.000 seguidors a les xarxes socials, on és conegut com a Gerry Núñez), Lara Roca Sánchez (tècnica de Turisme i impulsora del projecte ‘La sort de tenir-nos’) i Laura Sanmiquel Julió (dissenyadora, té un estudi de disseny gràfic i de gestió de xarxes socials a la Carretera de Cardona).
Amb ells i elles, Sallés ha parlat de Manresa. Han explicat com veuen la ciutat, què n’esperen, què hi troben a faltar, quin arrelament hi tenen. Del perquè han decidit emprendre les seves carreres a Manresa, de com expliquen la seva ciutat quan marxen fora. De quines oportunitats detecten a la ciutat. I de com veuen la transformació que s’està duent a terme.
L’acte s’ha clos amb el passi del vídeo que dona el tret de sortida a la campanya, una obra conjunta de l’estudi manresà Duplex Creativity i de la productora audiovisual, també manresana, Bah Studios, que s’han inspirat en els dos conceptes de la campanya: orgull i transformació. Pel que fa a la música, és obra original del compositor manresà Miquel Coll, que també ha dissenyat tota la música que acompanyarà la campanya.
Després dels aplaudiments, el centenar de persones que han assistit a l’acte —entre els quals hi havia els membres del govern manresà— s’han fet una fotografia de família emulant les selfies que els grups de rock es fan al final dels concerts. La vetllada ha acabat amb un brindis per la ciutat que s’ha fet amb cervesa artesana de la manresana The Goats Alternative Project. La DJ Diana BZN ha posat la música a la vetllada.
Una campanya també a peu de carrer
La campanya tindrà una versió on-line, amb vídeos i creativitats pensades per a les xarxes socials. I tindrà també una versió of-line, perquè l’objectiu és que sigui una campanya visual, que la ciutadania es pugui trobar quan passeja pel carrer. Així, s’han previst grans lones a les tanques d’obra de la Fàbrica Nova i del carrer Guimerà, on també s’instal·larà un tòtem publicitari de 5 metres d’alçada. També hi haurà una estructura d’exposició a la plaça Sant Domènec. El tòtem s’instal·larà el divendres 6 de juny i les lones es començaran a instal·lar el dilluns 9 de juny. A més a més, es farà una campanya publicitària als mitjans de comunicació locals i s’ha elaborat una landing page amb la explicació bàsica de la campanya, on es poden veure també els vídeos publicitaris.