Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 16 de novembre de 2023
Dimarts, 14 de Novembre de 2023RESOLUCIÓ
Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.
Per tot això, com alcalde president,
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 14, amb caràcter ordinari, per al dia 16 de novembre de 2023, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
1.1.- Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 13, del dia 19 d’octubre de 2023.-
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1.- Donar compte de la modificació del Pla Anual de Control Financer – Exercici 2023, elaborat per la Intervenció Municipal. (INT.DON 2023/26).-
2.2.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 2 de novembre de 2023, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Setembre 2023. (INT.DON 2023/27).-
2.3.- Donar compte de l’informe trimestral d’Intervenció, de 2 de novembre de 2023, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al 3r trimestre de 2023. (INT.DON 2023/28).-
2.4.- Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria, de 30 d’octubre de 2023, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials – 3r trimestre 2023. (TRE.MOR 2023/4).-
2.5.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 17032, de 17 d’octubre de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T39/2023. (PRE.MOD 2023/39).-
2.6.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 17252, de 18 d’octubre de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T40/2023. (PRE.MOD 2023/40).-
2.7.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 18262, de 3 de novembre de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T41/2023. (PRE.MOD 2023/41).-
2.8.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 17087, de 17 d’octubre de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs per reparar la fuita que provoca la caiguda d’aigües residuals a l’interior de l’escola Oms i de Prat. (CON.EME 2023/16).-
3. ALCALDIA
3.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de l’article 9.2 de la Instrucció de control intern de la gestió econòmica de l’Ajuntament de Manresa i els seus ens vinculats o dependents, i el seu Annex. (AJT.DIC 2023/119).-
3.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, del Text refós dels estatuts de la Mancomunitat de Municipis del Bages per al Sanejament. (SGR.ENS 2023/07).-
3.3.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’actualització del règim econòmic dels càrrecs electes municipals. (AJT.DIC 2023/121).-
4. ÀREA DE SERVEIS GENERALS
4.1 Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert
4.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’actualització del règim econòmic del personal al servei de l’Ajuntament de Manresa amb efectes 1 de gener de 2023, i de la modificació de la relació de llocs de treball del personal funcionari. (AJT.DIC 2023/122).-
4.1.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, del compromís de l'Ajuntament de Manresa de lluitar contra el frau i impulsar el sistema d'integritat i adhesió a les mesures antifrau establertes. (AJT.DIC 2023/117).-
4.2 Regidoria delegada d’Hisenda
4.2.1.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P42/2023, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2023/42).-
4.2.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2023/5504).-
5. ÀREA DE TERRITORI
5.1 Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat
5.1.1.- Dictamen sobre aprovació definitiva, si escau, de la “Modificació puntual i Text Refós del Pla especial urbanístic Vic-90 Edifici Perramon”. (PLA.PES 2023/6).-
6. ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
6.1 Regidoria delegada d’Empresa, Turisme i Coneixement
6.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la incorporació de l’Ajuntament de Manresa com a membre del Consell rector del Patronat del “Parc Geològic i Miner de la Catalunya Central”. (AJT.DIC 2023/120).-
7. PROPOSICIONS
7.1.- Proposició del Grup Municipal de VOX per combatre l’Islamisme.-
7.2.- Proposició del Grup Municipal de VOX de rebuig a l’amnistia als responsables del cop d’estat separatista de 2017.-
7.3.- Proposició dels Grups Municipals d’ERC, PSC, Impulsem, Junts, Fem Manresa i Nacionalista, de suport a la Candidatura de la Sardana a la llista representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, de la UNESCO.-
7.4.- Proposició del Grup Municipal Fem Manresa, en suport a Palestina i de condemna al genocidi d’Israel contra la població palestina.-
7.5.- Proposició del Grup Municipal Fem Manresa per a la creació d’una taxa que gravi els grans operadors postals per l’estacionament a la via pública.-
7.6.- Proposició del Grup Municipal Nacionalista per soterrar les línies elèctriques i telefòniques que transcorren pel nucli urbà.-
7.7.- Proposició del Grup Municipal de Junts per a la implantació d’un servei de microbús elèctric adaptat que doni servei al Barri Antic.-
8. ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
9.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-
10.- Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 46, 47, 49, 50 i 51, dels dies 10, 17, 24 i 31d’octubre i 7 de novembre de 2023, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 48, del dia 17 d’octubre de 2023.-
11.- PRECS, PREGUNTES i INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-