Govern obert i transparència

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 19 d'octubre de 2023

Dimarts, 17 d'Octubre de 2023
Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 19 d'octubre de 2023

RESOLUCIÓ

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  • Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Per tot això, com alcalde president,

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 13, amb caràcter ordinari, per al dia 19 d’octubre de 2023, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

ALCALDIA

 

Exposició per part de la Síndica de Greuges de l’informe de l’any 2022 de la ciutat de Manresa, segons el conveni de col·laboració signat en data 18 d’octubre de 2017 entre el Síndic de Greuges de Catalunya i l’Ajuntament de Manresa.

 

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 12, del dia 21 de setembre de 2023.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 12143, d’11 de juliol de 2023, sobre nomenament de les persones que ocupen càrrecs reservats a personal eventual, de confiança i assessorament especial. (AJT.DCP 60/2023).-

 

2.2.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 12665, de 21 de juliol de 2023, sobre pròrroga del contracte d’alta direcció de la Coordinadora General de l’Ajuntament de Manresa. (AJT.DCP 59/2023).-

 

2.3.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 15347, de 18 de setembre de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs al local comercial en planta baixa a la Carretera de Santpedor 162-166 i carrer de la Pau número 5-7, a causa d’un incendi. (CON.EME 2023/15).-

 

2.4.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 16104, de 29 de setembre de 2023, sobre aprovació de la 1a. Modificació del Pla Normatiu de l’Ajuntament de Manresa per a 2023. (AJT.DCP 61/2023).-

 

2.5.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 16744, de 10 d’octubre de 2023, sobre aprovació de la 2a. Modificació del Pla Normatiu de l’Ajuntament de Manresa per a 2023. (AJT.DCP 65/2023).-

 

2.6.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 16389, de 4 d’octubre de 2023, sobre aprovació del Protocol d’Actuació en emergències de la Fira Mediterrània 2023. (AJT.DCP 62/2023).-

 

2.7.-    Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 25 de setembre de 2023, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Agost 2023. (INT.DON 2023/25).-

 

2.8.-    Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 15900, de 25 de setembre de 2023, sobre aprovació de les Línies Fonamentals del Pressupost que serviran de base per a l’elaboració del Pressupost de l’any 2024. (INT.LPT 2023/1).-

 

2.9.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 15969, de 28 de setembre de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T36/2023. (PRE.MOD 2023/36).-

 

2.10.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 15970, de 28 de setembre de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T37/2023. (PRE.MOD 2023/37).-

 

 

3.         ALCALDIA

 

3.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació de representants de la corporació en òrgans col·legiats, entitats i organismes que requereixen representació municipal. (SGR.CTP 2023/34).-

 

3.2.-     Dictamen sobre aprovació de l’autorització al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per convocar una plaça de la seva plantilla de personal. (SGR.ENS 2023/5).-

 

3.3.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització a la societat mercantil Aigües de Manresa SA, per a la concertació d’un préstec amb Cajamar Caja Rural, per al finançament d’inversions per a l’any 2023. (AJT.DIC 2023/116).-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria delegada d’Hisenda

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P38/2023, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2023/38).-

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de l'expedient de modificació d'ordenances fiscals per a l'exercici 2024. (AJT.DIC 2023/112).-

 

4.1.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2023/4586).-

 

4.1.4.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització de la modalitat de despesa plurianual per afrontar el conjunt dels treballs inclosos en el projecte “Àrea central. Espais públics oest de Guimerà (Saclosa, Cardenal Lluch, Pompeu Fabra). (AJT.DIC 2023/114).-

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1       Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.1.1.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del projecte de "Rehabilitació de la Fàbrica Nova. Cobertes i façanes”. (AJT.DIC 2023/108).-

 

5.1.2.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del projecte de "Rehabilitació dels sostres de la Fàbrica dels Panyos". (AJT.DIC 2023/109).-

 

 

6.         ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

6.1       Regidoria delegada d’Acció Comunitària

6.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la renovació parcial dels Consells Sectorials. (SGR.CTP 35/2023).-

 

 

7.         PROPOSICIONS

 

7.1.-     Proposició del Grup Municipal de VOX sobre seguretat.-

 

7.2.-     Proposició del Grup Municipal Nacionalista en defensa de la unitat de la Llengua Catalana.-

 

7.3.-     Proposició del Grup Municipal de Junts per a l’elaboració d’un Pla de xoc per a la dinamització de l’economia de la ciutat vinculada al comerç.-

 

7.4.-     Proposició del Grup Municipal de Junts per a la regulació de la zona blava els dissabtes i durant la campanya de Nadal.-

 

8.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9.-      Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 41, 42, 44 i 45, dels dies 12, 19 i 26 de setembre i 3 d’octubre de 2023, i de les actes de les sessions amb caràcter públic núm. 35 i 43, dels dies 18 de juliol i 19 de setembre de 2023.-

 

 

11.-      PRECS, PREGUNTES i  INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-