Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 20 de juliol de 2023
Dimarts, 18 de Juliol de 2023El Ple se celebrarà a les 9.30 h del matí.
RESOLUCIÓ
Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.
Per tot això, com alcalde president,
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 11, amb caràcter ordinari, per al dia 20 de juliol de 2023, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTES ANTERIORS
1.1.- Aprovació, si escau, de l’esborrany de les actes de les sessions plenàries núm. 8, 9 i 10, dels dies 17 i 26 de juny i 4 de juliol de 2023, respectivament.-
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11405, de 23 de juny de 2023, sobre modificació de l’horari de funcionament de les oficines del Registre General de Documents de l’Ajuntament de Manresa durant el període d’estiu. (SGR.REG 2023/2).-
2.2.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 9097, de 15 de maig de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 23/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/23).-
2.3.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 9601, de 22 de maig de 2023, Sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 24/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2024/24).-
2.4.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 10228, de 2 de juny de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 25/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/25).-
2.5.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 10546, de 9 de juny de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 26/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/26).-
2.6.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11221, de 21 de juny de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 27/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/27).-
2.7.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11571, de 30 de juny de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 28/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/28).-
2.8.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 10813, de 13 de juny de 2023, sobre activació, en fase d’alerta, del Pla d’emergència d’inundacions. (AJT.DCP 2023/37).-
2.9.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11212, de 20 de juny de 2023, sobre desactivació del Pla d’actuació municipal per risc d’inundacions. (AJT.DCP 2023/38).-
2.10. Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11530, de 29 de juny de 2023, sobre activació, en fase d’alerta, del Pla d’actuació municipal per risc d’inundacions. (AJT.DCP 2023/43).-
2.11.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11562, de 30 de juny de 2023, sobre desactivació del Pla d’actuació municipal per risc d’inundacions. (AJT.DCP 2023/44).-
2.12.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 11763, de 6 de juliol de 2023, sobre adscripció de membres corporatius a les Comissions informatives municipals. (SGR.CTP 2023/28).-
2.13.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 29 de juny de 2023, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Abril 2023. (INT.DON 2023/18).-
2.14.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 29 de juny de 2023, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Maig 2023. (INT.DON 2023/19).-
2.15.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 6 de juliol de 2023, relatiu al càlcul de l’estabilitat pressupostària relacionat amb l’expedient de modificació de crèdits núm. 29/2023. (INT.DON 2023/20).-
2.16.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 11690, de 5 de juliol de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs a un edifici en molt mal estat, al carrer Sant Tomàs, núm. 4. (CON.EME 9/2023).-
3. ÀREA DE SERVEIS GENERALS
3.1 Regidoria delegada d’Hisenda
3.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la rectificació de l’Inventari General Consolidat dels Béns, Drets i Obligacions de l’Ajuntament de Manresa, fet amb referència a 31 de desembre de 2022, amb motiu del tancament de l’any. (PAT.VAR 2023/6).-
3.1.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la comprovació de l’Inventari General Consolidat dels Béns, Drets i Obligacions de l’Ajuntament de Manresa, fet amb referència a 16 de juny de 2023, amb motiu de la renovació de la corporació. (PAT.VAR 2023/5).-
3.1.3.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de la Resolució núm. 11568, del regidor delegat d’Hisenda, de 30 de juny de 2023, sobre pròrroga de la reducció temporal de les tarifes del servei de transport públic urbà en autobús de Manresa. (AJT.DIC 2023/92).-
3.1.4.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la modificació de l’article 25 de les Bases d’Execució del Pressupost de 2023. (AJT.DIC 2023/94).-
3.1.5.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 29/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/29).-
3.1.6.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 30/2023, dins del Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2023/30).-
3.1.7.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2023/2155).-
3.2 Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert
3.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la plantilla de personal funcionari de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2023. (AJT.DIC 2023/73).-
4. ÀREA DE TERRITORI
4.1 Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat
4.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de “L’Alteració puntual del POUM en compliment de la sentència Plaça Prat de la Riba 1” (PLA.POU 2023/2).-
4.1.2.- Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la “Modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Manresa (POUM). Modificacions puntuals de la Normativa 2”. (PLA.POU 2022/4).-
4.1.3.- Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la “Modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Manresa (POUM). Àmbits i sectors”. (PLA.POU 2023/1).-
5. ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES
5.1 Regidoria delegada de Cultura i Llengua
5.1.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de la proposta de les festes locals de Manresa per a l’any 2024. (OSC.CUL 2023/4).-
5.2 Regidoria delegada d’Educació
5.2.1 Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’acord de mantenir la continuïtat del conveni de col·laboració signat amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per al desplegament d’un Pla Educatiu d’Entorn (PEE). (OSC.EDU 2023/5).-
5.3 Regidoria delegada d’Esports i Salut
5.3.1.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases reguladores i de la convocatòria per a l’atorgament de subvencions destinades a entitats i clubs esportius locals, temporada 2023-2024. (SUB.BCO 2023/28).-
6. ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
7.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-
8.- Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 22, 23, 25, 26, 27, 28, 30, 31 i 32 dels dies 9, 16, 23 i 30 de maig, 6, 13, 14 i 29 de juny, i 4 de juliol; i de l’acta de les sessions amb caràcter públic núm. 20, 24 i 29, dels dies 25 d’abril, 16 de maig i 14 de juny de 2023.-
9.- PRECS, PREGUNTES i INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-