Govern obert i transparència

Ja hi ha guanyadors de la campanya «Compra i descobreix Catalunya» per promocionar el comerç i el turisme local del Centre Històric

Divendres, 08 de Juliol de 2022
Ja hi ha guanyadors de la campanya «Compra i descobreix Catalunya» per promocionar el comerç i el turisme local del Centre Històric

Les persones guanyadores podran visitar i conèixer la cultura, la gastronomia i el patrimoni  d’algun dels 33 municipis participants. Els premis es lliuraran el 14 de juliol a l’espai de degustació del Mercat de Puigmercadal.


La campanya “Compra i descobreix Catalunya” de promoció del comerç i el turisme local de proximitat ha finalitzat la seva 12a edició amb el sorteig de les persones guanyadores que van omplir les butlletes físiques i digitals per compres realitzades a una setantena de botigues i establiments del Centre Històric de Manresa.

El sorteig s’ha celebrat a les dependències de la regidoria de Centre Històric de Manresa, amb l’assistència del regidor del Centre Històric, Josep Maria Fius Rubí. Els premis es lliuraran el 14 de juliol a l’espai de degustació del Mercat de Puigmercadal.

Les persones guanyadores i els municipis on viatjaran són les següents:

  • Teresa Salas  (Argentona)
  • Maria Teresa Calderer Cartesa (Balaguer)
  • Maria Rosa González (Besalú)
  • Daniel Porta Montero (Cabrera de Mar)
  • Roser Bermúdez Ruiz (Calaf)
  • Montse Marín Grau (Cardona)
  • Anna Argelich (Centelles)
  • Jordi Vila Marta (Cervera)
  • Antonio Belmonte (Cervià de les Garrigues)
  • Pepita Solà Clot (El Pont de Suert)
  • Luis Olives Costa (El Vendrell)
  • Montse Forns Serrand (Falset)
  • Montse Roca Coll (Juneda)
  • Anna Lopez (La Sénia)
  • Katy Quiroga Sanchez (Les Borges Blanques)
  • Esther Rubio Díaz (L’Arboç)
  • Dymtro Pereyra (L’Espluga de Francolí)
  • Olga Martinez Sàez (Lleida)
  • Silvia Comellas (Manresa)
  • Antonia Martinez Martinez (Mediona)
  • Ferran Renalias Zueras (Montblanc)
  • Carmen Gómez Gonzalez (Roda de Ter)
  • Montse -Tfon. xx38 (Sallent)
  • Mercè Casé Moraleda (Sant Feliu de Codines)
  • Guillem Eustaqui Forné (Sant Martí de Tous)
  • Lidia Biescas (Sant Quintí de Mediona)
  • Carmen Martinez Pérez (Santa Coloma de Queralt)
  • Montserrat Bozzo (Solsona)
  • Maria Pilar Romero Pérez (Torelló)
  • Antonia Ramirez (Torres de Segre)
  • Eduardo Arance Sant Llucia (Tremp)
  • Conxi Muñoz (Ulldecona)
  • Maria Tarter Armaders (Vilanova del Camí)
  • Establiment guanyador: Canada House (Vilanova del Camí)

 

La campanya va arrencar l’1 de juny

La 12a campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’ va arrencar l’1 de juny passat amb l’objectiu de donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat. La iniciativa està organitzada per la Xarxa de Barris Antics amb projectes, formada per un total de 33 municipis, entre els quals Manresa -a través de la regidoria de Centre Històric-  i amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

A banda de Manresa, els municipis participants en la demarcació de Barcelona són Argentona, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Torelló i Vilanova del Camí; a la de Girona, Besalú; a la de Lleida, Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp; i a la de Tarragona, El Vendrell, Falset, La Sénia, L’Arboç, L’Espluga de Francolí, Montblanc, Santa Coloma de Queralt i Ulldecona. Les poblacions del Pont de Suert, La Sénia i Montblanc han estat les incorporacions de l’edició d’enguany.

Durant el mes de juny, les persones que van  comprar a les botigues adherides a la campanya han pogut participar en el sorteig de premis per visitar els 33 municipis organitzadors. Les experiències inclouen visites guiades, visites teatralitzades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, participar en festes i fires locals, entre altres.

Com és habitual per participar-hi, els compradors i les compradores van omplir una butlleta de paper amb les dades personals per participar en el sorteig. A més, per primer cop, gràcies a l’ajut de la Diputació de Barcelona, es va posar en marxa una butlleta digital que ha afavorit la reducció del consum de paper.

Dotze anys d’experiència

 La campanya va néixer en el marc de la Llei de Barris. Aquesta legislació va fomentar el treball en xarxa per dinamitzar i potenciar els comerços de proximitat i dels nuclis més petits. A partir d’aquí, gràcies a la inquietud de nombroses administracions, va sorgir la idea de dinamitzar el comerç mitjançant un projecte col·laboratiu. La primera edició es va celebrar el juny de 2011.

Amb la finalització dels Plans de Barri el 2020, condició inicial per formar part de la Xarxa de Barris, qualsevol municipi de Catalunya pot ser membre de la Xarxa i organitzador de la campanya “Compra i descobreix Catalunya”.

 

FOTOGRAFIA: El regidor de Centre Històric, Josep Maria Fius, en el moment del sorteig