Govern obert i transparència

Cap de Gabinet d'Alcaldia i Comunicació

Cap de Gabinet d'Alcaldia i Comunicació

Joan Piqué Serra (1973)

Periodista. Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i amb estudis d’Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Certificat de corrector de català per la Junta Permanent del Català. Va formar part durant deu anys de la redacció del diari Regió7. 
Posteriorment, va treballar a l’empresa Pauta, del Grup Transversal, Cultura i Comunicació. Ha estat corresponsal de mitjans nacionals, com els diaris Ara i La Vanguardia i ha estat vinculat durant anys a la revista manresana El Pou de la gallina, en tasques de redacció i maquetació. 
Va ser un dels membres del nucli impulsor de la demarcació de la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i col·labora amb la junta de la demarcació. També va ser membre i president de l’Apunt, Associació de Periodistes de la Catalunya Central. 
Va guanyar dues vegades el premi de periodisme Tasis-Torrent, per reportatges publicats a Regió7 i a El Pou de la gallina.  Fou membre actiu de diverses entitats i col·lectius del teixit associatiu i cultural de la ciutat. 
Des del setembre de 2015 fins el juny de 2019 fou responsable de Comunicació de l’Ajuntament de Manresa. En el mandat 2019-23 va ser Cap de Gabinet d'Alcaldia i Comunicació de l'Ajuntament de Manresa.

Funcions

- Assistència i assessorament de l'Alcalde facilitant-li la informació que sigui necessària per a l'exercici de les seves competències.
- Gestió de l’agenda amb el personal administratiu i acompanyament de l’Alcalde en la representació davant d’altres administracions i davant entitats de la ciutat i fora de la ciutat pels afers que sigui necessari.
- Petició a tots els òrgans de l'Ajuntament tota la informació que sigui necessària per al compliment de les funcions assignades al Gabinet d'Alcaldia.
- Impuls de la política de Comunicació de l’Ajuntament, conjuntament amb el/la assessor/a especial de Comunicació.
- Coordinació de les matèries de comunicació interna i externa i assessorament de les relacions amb els mitjans de comunicació.
- Desenvolupament les línies d’actuació estratègiques respecte els temes rellevants de la comunicació corporativa.
- Assessorament als membres de la Corporació i òrgans directius en tots els assumptes que li siguin plantejats per a la consideració i resolució per l’Alcaldia Presidència.
- Despatx de tota la documentació i correspondència que es dirigeixi directament a l’alcalde, i en especial les comunicacions dels regidors i grups polítics municipals, així com assessorament especial dels expedients originats en l’àmbit de l’Alcaldia.
- Assessorament, conjuntament amb la secció de Protocol per a l’organització d’actes o la gestió de l’assistència a esdeveniments de tota mena per part de l’Alcalde o els membres de la Corporació municipal.
- Atenció a les entitats que ho sol·licitin per a temes relacionats amb el seu lloc de treball.
- Assessorament en l’elaboració de projectes de disposicions, acords i convenis respecte de les matèries del seu àmbit de funcions.
- Suport a alcaldia en l’organització i gestió de reunions i trobades amb el govern municipal, altres representants de la corporació i entitats de la ciutat.
- Proposta de línies d’actuació pel pressupost anual que se li assigni.

Retribucions

Es percebran en 14 pagues, 12 corresponents a les mensualitats de l’any i les dues restants corresponents a les mensualitats de juny i desembre.

Acord de Ple del 21 de març de 2024

Sou brut anual: 67.958.67€

Acord de Ple del 4 de juliol de 2023

Sou brut anual: 67.630,39€

Contacte

joan.pique@ajmanresa.cat