Gestió tributària
El Servei de gestió tributària i recaptació vetlla pel compliment de les obligacions tributàriesper part de la ciutadania.
Entre les funcions principals que es porten a terme, destaquen:
- Gestionar i recaptar els tributs (impostos, taxes i contribucions especials) i altres ingressos de dret públic de l'Ajuntament
- Dur a terme la inspecció relativa a tots els impostos i taxes municipals
- Tramitar procediments d'embargament per tal d'aconseguir el cobrament dels ingressos municipals
- Dur a terme la gestió delegada en matèria cadastral
La gestió tributària i la recaptació la realitza l’Ajuntament de Manresa i l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació (ORGT) ja que l’Ajuntament ha delegat a l’ORGT les competències següents:
- Gestió i recaptació de l’impost s/ vehicles de tracció mecànica. A partir de l’1 de gener de 2025 tots els tràmits i pagaments d’aquest impost s’han de realitzar a l’ORGT.
- Recaptació de l’impost sobre activitats econòmiques. A partir de l’1 de gener de 2025 el pagament d’aquest impost s’ha de realitzar a l’ORGT. Els tràmits relatius a la presentació de declaracions, sol·licituds de beneficis fiscals i recursos s’han de continuar fent telemàticament a manresa.cat/tràmits
- Recaptació en període executiu. A partir de l’1 d’abril qualsevol rebut o sanció que no es pagui dins termini, el pagament fora de termini s’ha de realitzar a l’ORGT.
La resta de tràmits i pagament de tributs s’han de continuar realitzant a l’Ajuntament de Manresa.
La informació relativa a cada un dels tributs municipals la trobareu accedint a les ordenances fiscals:
Per a qualsevol tràmit, consulta o informació en relació a la gestió tributària i recaptació, la ciutadania es pot adreçar a l’oficina d’atenció tributària (OAT), sent l’objectiu d’aquesta oficina facilitar els tràmits que han de realitzar els ciutadans i oferir una atenció personalitzada. L’adreça i horari de l’OAT la trobareu a continuació.
No obstant, en compliment de l’article 14.2 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, algunes persones, entre elles les jurídiques, estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament. A l’OAT s’ofereix atenció i informació a aquestes persones, però, els tràmits els han de realitzar de forma electrònica mitjançant la web municipal.
Per realitzar els tràmits de gestió tributària i recaptació de forma electrònica, podeu clicar l’enllaç següent:
TRÀMITS DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA I RECAPTACIÓ
Per conèixer la situació dels vostres expedients, així com, informació relativa als vostres rebuts, liquidacions, autoliquidacions i multes de trànsit, podeu accedir a la carpeta ciutadana:
- Adreça:
Oficina d'Atenció Tributària (OAT) - Plaça Major 6, baixos - Telèfon:
93 878 2443 / Fax 93 878 2336 - Correu electrònic:
- Ajuntament: oat@ajmanresa.cat - ORGT: orgt.atenciociutadana@diba.cat - Web:
- Ajuntament: manresa.cat/oat/tramits - ORGT: orgt.diba.cat - Horari:
Dilluns de 8:30 a 14h i de 16 a 18h i de dimarts a divendres de 8:30 a 14h.
A l'estiu, del 26 de juny al 15 de setembre, de dilluns a divendres de 8:30 a 13:30h.
Per autoliquidar una plusvàlua a l'OAT, recomanem demanar cita prèvia trucant al telèfon 93 878 24 43 extensió 1 o enviant un correu a oat@ajmanresa.cat