Govern obert i transparència

Gestió tributària

El Servei de gestió tributària i recaptació vetlla pel compliment de les obligacions tributàriesper part de la ciutadania.

Entre les funcions principals que es porten a terme, destaquen:

  • Gestionar i recaptar els tributs (impostos, taxes i contribucions especials) i altres ingressos de dret públic de l'Ajuntament
  • Dur a terme la inspecció relativa a tots els impostos i taxes municipals
  • Tramitar procediments d'embargament per tal d'aconseguir el cobrament dels ingressos municipals
  • Dur a terme la gestió delegada en matèria cadastral

La gestió tributària i la recaptació la realitza l’Ajuntament de Manresa i l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació (ORGT)  ja que l’Ajuntament ha delegat a l’ORGT les competències següents:

  • Gestió i recaptació de l’impost s/ vehicles de tracció mecànica. A partir de l’1 de gener de 2025 tots els tràmits i pagaments d’aquest impost s’han de realitzar a l’ORGT.
  • Recaptació de l’impost sobre activitats econòmiques. A partir de l’1 de gener de 2025 el pagament d’aquest impost s’ha de realitzar a l’ORGT. Els tràmits relatius a la presentació de declaracions, sol·licituds de beneficis fiscals i recursos s’han de continuar fent telemàticament a manresa.cat/tràmits
  • Recaptació en període executiu. A partir  de l’1 d’abril qualsevol rebut o sanció que no es pagui dins termini, el pagament fora de termini s’ha de realitzar a l’ORGT.

La resta de tràmits i pagament de tributs s’han de continuar realitzant a l’Ajuntament de Manresa.

La informació relativa a cada un dels tributs municipals la trobareu accedint a les ordenances fiscals:

ORDENANCES FISCALS

Per a qualsevol tràmit, consulta o informació en relació a la gestió tributària i recaptació, la ciutadania es pot adreçar a l’oficina d’atenció tributària (OAT), sent l’objectiu d’aquesta oficina facilitar els tràmits que han de realitzar els ciutadans i oferir una atenció personalitzada. L’adreça i horari de l’OAT la trobareu a continuació.

No obstant, en compliment de l’article 14.2 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, algunes persones, entre elles les jurídiques, estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament. A l’OAT s’ofereix atenció i informació a aquestes persones, però, els tràmits els han de realitzar de forma electrònica mitjançant la web municipal.

Per realitzar els tràmits de gestió tributària i recaptació de forma electrònica, podeu clicar l’enllaç següent:

TRÀMITS DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA I RECAPTACIÓ

Per conèixer la situació dels vostres expedients, així com, informació relativa als vostres rebuts, liquidacions, autoliquidacions i multes de trànsit, podeu accedir a la carpeta ciutadana:

CARPETA CIUTADANA