L'Ajuntament posa en marxa la plataforma de participació ciutadana 'Decidim Manresa' amb una primera campanya per escollir la imatge del cafè de comerç just
Es tracta de la plataforma digital de referència que utilitza tant la Generalitat com altres municipis i que a Manresa servirà per vehicular tots els processos participatius. La votació de la campanya ‘Cafè Manresa’ s’inicia aquest dimarts 18 de maig.
L’Ajuntament de Manresa ha posat en marxa la plataforma digital ‘Decidim Manresa’ amb l’objectiu d’afavorir i incentivar la participació ciutadana. Es tracta de l’eina que ja utilitza tant la Generalitat com altres municipis i que a Manresa servirà per vehicular tots els processos participatius promoguts per l’Ajuntament. Des d’aquest espai digital, es podrà crear debat, escollir propostes, introduir idees o conèixer els diferents Consells Municipals (tant sectorials com territorials), entre altres possibilitats.
La nova plataforma s’estrena amb la campanya ‘Cafè Manresa, Cafè de Comerç Just. I tu, què tries?’, en la qual es proposa a la ciutadania que esculli entre dues imatges que representen el comerç just. La votació es porta a terme a set municipis que participen al projecte. L’opció guanyadora passarà a ser l’embolcall del Cafè Manresa. Les persones que hi participin entraran en el sorteig d’una panera de Comerç Just.
El procés participatiu vol promoure el coneixement sobre el comerç just i un model d’economia que posa al centre la cura de les persones i del planeta; reforçant així altres projectes que es porten a terme a Manresa com els que fan referència a l’economia social i a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). S’inicia durant el mes de maig, coincidint amb la celebració dels actes del Dia Internacional del Comerç Just, i compta amb el suport del Consell Municipal de Solidaritat, la Coordi i la Diputació de Barcelona.
Per accedir a la Plataforma Decidim es pot fer a través de la pàgina web de l’Ajuntament de Manresa o a través de l’enllaç http://decidim-manresa.diba.cat. La votació sobre la imatge del cafè s’obrirà aquest dimarts 18 de maig.
Les dues opcions de votació expliquen un mateix relat amb plantejaments ben diferents. L’opció A juga amb aspectes minimalistes i gràfics. En aquest paquet, el logotip està tractat de forma manual per transmetre la idea de ‘fet a mà’ i d’artesanal, i per donar una sensació càlida i de proximitat. Els dos semicercles simbolitzen un gra de cafè que, capgirant-ne una part, formen dues C: la de Cafè i la de Ciutat. Al fons es veu el dibuix de les fulles, flors i grans de la planta del cafè.
En el paquet de l’opció B, es tracta la imatge com a una història que convida a fer el recorregut del procés del cafè des de la collita fins a la tassa. Destaca el treball de les persones que permeten que assaborim una tassa de cafè.
El comerç just és una eina de canvi social a partir del poder que les persones tenen com a consumidores. Des del 2008, Manresa participa a la Xarxa Cafè Ciutat per impulsar el comerç just. El cafè és, després del petroli, el producte que mou més diners al comerç internacional. De la producció de cafè viuen 100 milions de persones al món. Del preu que es paga per un paquet de cafè de comerç just, el 50% arriba als camperols i camperoles. Al comerç convencional, el percentatge es redueix fins al 0,2%.